עיט (סקייהוק A-4)

מטוסי "סקייהוק" ראשונים הגיעו לחיל-האוויר בסוף שנת 1967, קיבלו את השם "עיט" והיו למטוסי הקרב הראשונים שנמכרו לישראל על-ידי ארצות הברית

מטוסי "סקייהוק" ראשונים הגיעו לחיל-האוויר בסוף שנת 1967, קיבלו את השם "עיט" והיו למטוסי הקרב הראשונים שנמכרו לישראל על-ידי ארצות הברית. דגם ייחודי של המטוס פותח עבור חיל-האוויר הישראלי והוא שימש כמטוס התקיפה העיקרי של החיל במלחמת ההתשה.
מאוחר יותר נכנסו לשירות מטוסי "עיט משופר" והשתתפו במשימות תקיפה במלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון הראשונה, מבצע "דין וחשבון", מבצע "ענבי זעם" ומלחמת לבנון השנייה.
מאז תחילת שנות ה-90 החל מערך "עיט" לבצע גם משימות של לוחמה אלקטרונית ובהמשך גם הטלת כרוזים.
במבצעים האחרונים של חיל-האוויר ובפרט מבצע "צוק איתן", עסקה טייסת "הנמר המעופף" שהיא הטייסת האחרונה המפעילה את הדגם, בעיקר בהטלת כרוזים מעל רצועת עזה. בעת שגרה עוסקת הטייסת בהדרכה בשלב "מתקדם" של קורס-הטיס במגמת הקרב וכן בשנה שלאחר מכן, במסגרת קורס האימון המבצעי.
בחודש יולי 2014 נחת מטוס בישראל "לביא" (M-346) מטוס ההדרכה החדש של חיל-האוויר מתוצרת איטליה, שעתיד לקחת את המושכות מידיו של ה"עיט" הוותיק בכל הקשור להכשרתם של טייסי הקרב הבאים של החיל.